تعمیر لپ تاپ شارپ

جدید ترین مطالب
بخش بایگانی

چرا چاپگر سفید چاپ می‌کند؟

چهارشنبه 12 مرداد 1401

پرینترها یکی از ضروری‌ترین تجهیزات اداری در دنیای مدرن هستند که در سال‌های اخیر علاوه بر دفاتر و ادارات، در منازل نیز برای چاپ انواع فایل‌های اسناد، گزارشات و حتی تصاویر به کار می‌روند. با این وجود، استفاده از چاپگرهای دستی و رومیزی دارای معایبی است که گاهی اوقات کاربران را دچار مشکل می‌کند. یکی از مشکلاتی که ممکن است کاربران در هنگام کار با پرینتر با آن مواجه شوند، خروج صفحات سفید (خالی) از دستگاه است.

خوشبختانه راه‌های مختلفی برای برطرف کردن این مشکل وجود دارد و ما نیز در ادامه این مطلب به بررسی این مشکل و روش برطرف کردن آن خواهیم پرداخت. تا با رعایت آنها بتوانید تعمیر پرینتر را خودتان انجام دهید.

نحوه حل مشکل سفید پرینت گرفتن

همانطور که در قسمت مقدمه به آن اشاره شد، پرینتر هم مانند سایر دستگاه‌ها دچار مشکلاتی می‌شود گاهی تاخیر در پرینت گرفتن دارد. چنانچه با این مشکل نیز مواجه هستید پیشنهاد می‌کنیم مقاله دلایل تاخیر در پرینت گرفتن را مطالعه کنید. گاهی اوقات کاربران مشاهده می‌کنند که بعد از پرینت گرفتن کاغذ پرینت شده کاملا سفید است. این مشکل چند دلیل می‌تواند داشته باشد. ممکن است لیزر یا سنسور پرینتر دچار مشکل شده باشد و یا نقاط اتصال کارتریج دچار اشکال شده باشد.

راه اول

برخی پرینت‌های رنگی هم در صورت تمام شدن و خشک شدن جوهر کارتریج، دیگر نمی‌تواند پرینت بگیرد. در این حالت ابتدا کارتریج را در آورده و به آرامی تکان دهید، سپس آن را در جای خود قرار داده و مجددا پرینت بگیرید اگر مقدار کمی از جوهر باقی مانده باشد با تکانی که داده شد باید اثراتی روی کاغذ گذاشته باشد، در غیر این صورت ممکن است جوهر آن کامل تمام شده باشد.

البته بیشتر پرینت‌های رنگی قبل از تمام شده جوهر هشدار می‌دهند، چنانچه هشداری دریافت نکرده‌اید و یا متوجه آن نشده‌اید راه حل فوق را امتحان کنید.

بیشتر بدانید:

شبکه فیبر نوری پسیو

راه دوم

گاهی هم ممکن است نازل هد پرینتر دچار انسداد و گرفتگی شده باشد، در این صورت لازم است هد پرینتر را تمیز کنید.

رفع مشکل نصفه پرینت گرفتن

یکی دیگر از مشکلاتی که ممکن است در حین چاپ فایل‌های مختلف با آن مواجه شوید، پرینت شدن نصفه و نیمه صفحات است. در این حالت ممکن است برخی از بخش‌های صفحه به درستی پرینت شده و از جایی به بعد، صفحه خالی باشد.

رفع مشکل سفید پرینت گرفتن HP؛ مشکل پرینت گرفتن صفحه سفید بعد از چاپ هر برگه

حتما گاهی با این مورد روبرو شده‌اید که بعد از هر دستور، یک صفحه سفید لابلای صفحات پرینت شده قرار می‌گیرد. این مورد به تنظیمات پرینتر برمی‌گردد. در تنظیمات پرینترهای اچ پی، این امکان وجود دارد که در صورت ارسال دستورهای پشت سر هم برای چاپ، بعد از هر دستور، یک صفحه سفید چاپ شود تا تفکیک صفحات آسان باشد.

این مورد در صورت پرینت گرفتن‌های بیش از یک بار از صفحات کاربرد دارد. اما اگر بخواهید آن را متوقف کنید، باید از مسیر Control Panel، گزینه Devices and Ptinters را انتخاب و روی پرینتری که مدنظرتان است، کلیک راست کنید.

گزینه Printer Properties را انتخاب و در تب Advanced، گزینه Separator Page را انتخاب و در آخر فایل موردنظر را مسیردهی کنید.

تعمیر پرینتر سامسونگ

تظرات ارسال شده